Tisková zpráva   3. března 2022

John Deere 8R 410 nyní i s možností eAutoPowr™

John Deere 8R 410 fås nu med eAutoPowr

John Deere 8R 410

Walldorf, 3. března 2022 – Světově první plynulá převodovka IVT™ s elektromechanickým dělením výkonu je nyní volitelnou variantou u nejsilnějších modelů 8R 410. K dispozici je pro všechny tři typy podvozků, kolový 8R i pásové 8RT a 8RX. Jedná se o významný krok společnosti John Deere na cestě k elektrifikaci. Vývoj proběhl společně s firmou Joskin. Tuto zcela novou koncepci převodovky včetně e-portu pro pohon nářadí ocenila německá zemědělská společnost DLG na veletrhu AGRITECHNICA 2019 zlatou medailí.

Po mnoha letech výzkumu, vývoje a testování v oblasti elektrifikace našla společnost John Deere funkční odolné řešení a nyní tak může nabídnout převodovku IVT™ ve výkonnostní třídě nad 400 koní. Nejen že je provozně spolehlivější, ale navíc má pozitivní vliv na výkonnost. 

V novém konceptu převodovky eAutoPowr™ jsou kompletně nahrazeny hydraulické komponenty elektrickým pohonem. Dva bezkartáčové elektromotory se prakticky neopotřebovávají a životnost hnacího ústrojí překonává všechny ostatní koncepce, které se v tomto oboru dosud nabízely. Díky tomu došlo i k zjednodušení konstrukce převodovky a je možné provádět vzdálenou technickou diagnostiku v reálném čase.  

Elektrický pohon je navržený tak, aby nejen zásoboval energií vlastní převodovku, ale také může poskytnout až 100 kW elektrické energie pro externí nářadí, 480V třífázový střídavý proud s proměnnou frekvencí. První funkční agregaci realizovala společnost John Deere společně s firmou Joskin. Dvě nápravy cisterny na kejdu Joskin jsou poháněny elektricky, takže se hmotnost cisterny využívá k pohonu soupravy. Tím se zvyšuje trakce, snižuje prokluz a zlepšuje řízení v náročných podmínkách. 

Traktor může pracovat v optimálním režimu s menším množstvím balastního závaží nebo lze zvýšit výkonnost díky možnosti práce s širším nářadím na stejném traktoru. Pomocí systému eDrive se aktivuje elektrický pohon, který brání prokluzu kol. Řidič může nastavit hranici prokluzu. Díky tomu může systém podporovat traktor nepřetržitě, nebo jen v určitých situacích, například při jízdě do kopce. 

 

Kromě technických inovací se nezapomnělo ani na jízdní komfort. V už tak tiché kabině řidiče je hladina hluku ještě nižší. Výhodou pro řidiče je také citlivé ovládání rychlosti a lepší akcelerace. Plně elektrický pohon při rychlostech do 5 km/h umožňuje jemnou a velmi plynulou regulaci.